5X LEESVOER! HOE O.A. DUNGEONS & DRAGONS BIJDRAAGT AAN DE KWALITEIT VAN JE WERK

Wanneer heb je voor het laatst gelezen? Niet scrollend door je Facebook tijdlijn of Instagram feed, nee écht, met een boek in de hand? Zo een waaruit je inzichten hebt gehaald die je nog dagelijks toepast in je werk? Met 17 knappe koppen in huis hebben we bij GI door de jaren heen heel wat kennis verzameld. Omdat we geloven dat kennis delen vermenigvuldigen is, hebben we onze GI’ers gevraagd hun favoriete boek(en) én bijbehorende inzichten te delen!

Pour Your Heart Into It – How Starbucks Built a Company One Cup at a Time | Howard Schultz
“Dit is sowieso een aanrader! In dit boek vertelt de oprichter van Starbucks over het ontstaan van de wereldbekende koffieketen en hoe eerlijkheid en zorgzaamheid van invloed zijn geweest op het succes. Het is geen boek over Social Media, maar over een mindset die trends en technologie overstijgt. Door het lezen van dit boek heb ik een uniek inzicht gekregen in het opzetten en succesvol maken van een bedrijf en het belang van menselijkheid hierin. Dit heeft me getriggerd te kijken naar wat goed leiderschap inhoudt en hoe ik dat kan toepassen in mijn werk.” - Debbie, Creative Director

Invloed – De zes geheimen van het overtuigen | Robert Cialdini
“Een must voor alle online marketeers, het staat vol waardevolle inzichten! In dit boek deelt Cialdini zijn zes beïnvloedingsstrategieën, welke goed toepasbaar zijn in online marketing. Door één of meerdere van deze strategieën toe te passen kan de conversie van een website flink worden verhoogd. Dit zijn dingen waar je je als consument vaak niet bewust van bent, totdat je erover leest. Als het goed gedaan wordt is iedereen hier onbewust gevoelig voor, ook ikzelf.” - Dirk-Jan, Sr. Online Marketeer

How to be an Explorer of the World | Keri Smith
“De eerste keer dat ik dit boek toepaste was liggend in het gras in Parc du Champ de Mars met op de achtergrond de Eifeltoren, 5 minuten met mijn ogen dicht en luisterend naar de omgeving. Tjirpende vogels, voetstappen in het gras, een blaffende hond in de verte en de wind die de bladeren van bomen deed ritselen. Dingen die ik waarschijnlijk zou zijn vergeten als ik deze 5 minuten niet alleen maar bewust had geluisterd. Dit boek heeft me doen inzien dat je soms tijd moet maken om je bewust te worden van de omgeving en al het moois dat er gewoon altijd is, maar je door alle drukte over het hoofd ziet. Geluk en inspiratie voor mijn werk zitten dan ook in alledaagse dingen.” - Willemijn, Creative Concepter

Dungeons & Dragons: The Players Handbook
“Toegegeven, ik heb nu aardig wat nerdpunten vergaard door het toevoegen van dit boek aan deze lijst maar wacht even met het trekken van een conclusie! D&D en communicatie hebben namelijk meer gemeen dan je nu waarschijnlijk denkt. De spelleider creëert een verhaal wat de spelers beïnvloeden en vormen door hun acties. Het leerzame hierin is dat, net als in communicatie, je uiteindelijk nooit het verhaal vertelt dat je op voorhand had verwacht. Het is coöperatief en wendbaar vertellen, continu bijsturen, bijschaven en veranderen van koers. Klinkt redelijk bekend toch? Daar mee om leren gaan is eigenlijk een beetje D&D.” – Guido, Content & Copywriter

Good to Great & Build to last | Jim Collins 
“Twee oudjes, maar nog altijd favoriet! Deze boeken zijn zo belangrijk voor de structuur, cultuur en bedrijfsvoering van GI en onze broer Not on Paper. Good to Great maakt inzichtelijk hoe belangrijk vrijheid is en dat je het ‘systeem’ moet managen en niet de mensen. Als leider moet je als het ware ‘dienstbaar’ zijn én talent zoeken dat beter is dan je zelf bent (check!). Build to Last is het vervolg hierop en geeft aanvullende inzichten met als uitgangspunt het succesvoller ondernemen van visionaire bedrijven. Wat ik hieruit nog altijd meeneem is dat je moet focussen op je eigen kracht en hier heilig in moet geloven. ‘Trial and error’, experimenteren en aanpassen aan wijzigende omstandigheden. ‘Change before you have to’ zeg maar. Geen ‘hypeachtige’ slogans maar betrouwbaarheid en doen waar je in gelooft. Mensen vinden het geweldig om te werken bij visionaire bedrijven, maar alleen mensen die extreem goed passen zullen het écht een geweldige plek vinden. Een confronterende les maar tegelijkertijd houvast voor ons als we struggelen in het vinden van de juiste match, juist daarom kunnen wij vermenigvuldigen. Hier struikel je over de toppers!” - Chantal, Eindbaas

Inspiratie en inzicht kunnen uit onverwachte hoeken komen, laat je dus niet beperken tot dat wat voor handen ligt, maar kijk verder en verdiep je eens in iets nieuws. Wedden dat het je nieuwe kennis gaat opleveren?


Bij GI zijn we nieuwsgierig en altijd op zoek naar nieuwe informatie, kennis en inzichten waardoor we voor jou de vermenigvuldigende factor kunnen zijn. Hiervoor lezen we niet alleen boeken, maar duiken we ook in jouw organisatie zodat we deze door en door leren kennen. Benieuwd wat wij met onze kennis en creativiteit voor je kunnen betekenen? Kom eens langs in onze jongensschool, dan vertellen we je er alles over!

GEPLAATST OP 28.03.2019
DOOR WILLEMIJN VAN DEN BROEK
Als Creative Concepter haal ik mijn inspiratie uit alles om me heen. Zo word ik enthousiast van een stoepkrijttekening, nieuw product, goed merkverhaal of het wandelen door een nog onbekende straat. Bij alles wat me opvalt ga ik op zoek naar het ‘waarom’. Dit geeft niet alleen inzicht in de huidige maatschappij, maar vooral in de toekomst. Door deze inzichten toe te passen in concepten zijn het niet alleen ideeën die leuk klinken, maar antwoorden op de behoeften van de doelgroep.