Hey, ken ik jou
niet ergens van?

Eén van de meest gebruikte openingszinnen ooit. Alleen proberen wij je niet te versieren, maar willen we je écht leren kennen. En aangezien jij je nu op onze contactpagina bevindt betekent dat waarschijnlijk dat jij ons ook wilt leren kennen. Dus vul onderstaand formulier in en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Bedankt voor het invullen. We nemen z.s.m. contact met je op.
info@gi.nl
Tel. +31 (0) 40 204 56 12

Strijp-T Gebouw TQ
Achtseweg Zuid 159R

5651 GW Eindhoven

Holy fuck dit brengt de toekomst van seks en marketing voor marketeers

Seks en marketing is al lang geen opmerkelijke combinatie meer. “Sex sells” roepen marketeers namelijk al vanaf 1871. Op de NIMA Marketing Day kregen we echter toch wat rode oortjes door de nieuwe kijk op seks en marketing die ons gepresenteerd werd. Wat dacht je bijvoorbeeld van seks met robots, seks met behulp van Virtual Reality of de trend polyamorie, waarbij je met meerdere partners een relatie hebt? En dat in combinatie met marketing? Daar móéten we wel een blog aan wijden, we hebben ten slotte niet voor niets ‘the mulitiply effect’ achter onze naam gevoegd ;-) Ons doel? Jou inspireren marketing op hele slimme manieren in te zetten. Je hoeft namelijk niet in de seksindustrie te zitten om iets met bovengenoemde sekstrends te doen…

De XXL-sexperience met AR en VR

Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) zijn nog altijd booming. Wat als we deze ontwikkelingen toepassen op de seksindustrie? Stel je eens voor dat er tastzin wordt toegevoegd aan VR en je je liefje kunt aanraken, terwijl hij of zij op meer dan 10.000 km afstand is? Of als je eens wilt weten hoe het is om met die onbereikbare Brad Pitt te zoenen, en je met AR zijn hoofd op jouw partner kunt plakken terwijl jullie aan het kussen zijn? Over beleving gesproken! Dit is meer een XXL-sexperience, als je het ons vraagt. Wij zien de commercial met Brad Pitt al voor ons, jij ook?

Vraag je als marketeer wel af of je mee wilt doen aan deze ‘instant gratification’-economie en of het niet beter is om sommige dingen niet te weten en het juist goed is om ergens naar te verlangen. Ook lopen de virtuele wereld en de realiteit op deze manier steeds meer in elkaar over, wat voor veel verwarring kan zorgen. Hoe weet je bijvoorbeeld of je met een chatbot spreekt als er geen duidelijke scheidingslijn is? En moeten we hier als marketeer iets mee? Bijvoorbeeld duidelijk aangeven dat je met een chatbot spreekt, zoals we vroeger nog ‘advertorial’ boven een advertentie zetten? Stof tot nadenken…

Roboseksualiteit

Een andere grote ontwikkeling: Artificial Intelligence. Deze Kunstmatige Intelligentie is al een geruime tijd een hot topic in zowat elk vakgebied en dus ook in de seksindustrie. De eerste seksrobots zijn al op de wereld gebracht en in films ontstaan al ware relaties tussen mens en robot (to name a few: ‘Her’ en ‘Ex Machina’). Deze trend zet ons als marketeers aan het denken – we zijn er ten slotte ook dagelijks mee bezig – hoe voeg je een ziel toe aan een merk? Want als je verliefd kunt worden op een robot, betekent dit dat er een emotioneel aspect aanwezig is. Dat je je ermee kunt verbinden. Dit kan je als marketeer onderzoeken en toepassen: hoe zorg je ervoor dat een merk gaat leven, zonder dat het creepy wordt? En wat past bij een merk? Ben je een sportief merk zoals Nike, hoort hier dan een stugge doordouwer bij of juist een personal trainer die je constant uitdaagt? Robotisering geeft je de tools die je nodig hebt om leven te creëren in dingen waarvan je in eerste instantie dacht dat dat onmogelijk was… Je hoeft dus niet meteen seks met een robot te hebben, ze kunnen je ook tot goede ideeën brengen!

Viva la love-o-lution

Maar als marketeer kan je nog beter op seks inspelen, door continu de ontwikkelingen in de markt te blijven volgen. En dan hebben we het naast de technologische, innovatieve trends over de sekstrends. Wat dacht je namelijk van de ontwikkeling – of moeten we zeggen leefstijl – polyamorie? Dat houdt in dat je met meerdere partners een relatie aangaat. Voor ons als marketeers betekent dit heel anders inspelen op je doelgroep. Ben je een beddenfabrikant, dan maak je bijvoorbeeld geen tweepersoonsbedden, maar ‘meerpersoonsbedden’ voor doe eens gek - 5 personen. Of wat denk je van een familiebed, waar je met het hele gezin kan slapen? Heeft niets met seks te maken, maar deze polyamorie-trend opent wel perspectieven én laat je wellicht nieuwe markten aanboren! Over de aangepaste marketingcommunicatie-boodschappen en -uitingen nog maar niet te spreken…

Only the lonely

Het tegenovergestelde van seks laat ons ook op een andere manier naar marketing kijken. Steeds meer mensen – niet alleen ouderen – voelen zich eenzaam. De depressies en burn-outs vliegen je om de oren. In plaats van hier heel negatief mee om te gaan, nodigen wij je uit hier als marketeer positief op in te spelen! Denk na over hoe je dit probleem kunt aanpakken. Wellicht kan je een campagne opstarten om depressie bespreekbaar te maken of ontwikkel je een app waarmee je met Amazons Alexa een gesprek aan kunt gaan als je je eenzaam voelt. En wat dacht je van de knuffelcafé’s die steeds vaker oppoppen? Als je een rotdag hebt en je hebt behoefte aan een knuffel maar er is niemand direct in de buurt, bezoek je een knuffelcafé en je voelt je zo weer top. Slimme marketing to the max!

Kortom: de toekomst van seks laat je op andere manieren naar de combinatie met marketing kijken. Waar het voorheen ging om “sex sells”, gaat het nu meer om het creëren van een beleving. Iets waar wij marketeers dagelijks mee bezig zijn.

Benieuwd hoe je seks voor jouw merk kunt inzetten? We denken graag met je mee, laten we kijken hoe we voor jouw merk kunnen vermenigvuldigen!