MERKONTWIKKELING

Binnen
beginnen
is buiten
winnen

Klant Stahl

Oh yes
we can!


In het kort...

Merkpositionering
Inside-out strategie
Internal branding
Corporate storytelling

Meer weten?

Je favoriete paar laarzen, de leren bekleding en coating van je auto, het keukenblad en de voetbal die je kids weer in de vijver getrapt hebben... grote kans dat ze allemaal een beetje Stahl bevatten. Stahl is namelijk wereldwijd marktleider in proceschemicaliën voor de leer- en performance coatings-industrie. Bijna onzichtbaar geven Stahl’s oplossingen extra kracht aan allerlei artikelen. Van mode- tot auto-industrie, van interieurinrichting en lifestyle tot sport: Stahl vind je overal. 

Met ruim 2.100 medewerkers en vanuit 13 landen is Stahl actief in een markt die continu sterk verandert. Dat vraagt om een groot aanpassingsvermogen: van organisatie én medewerkers. Want een bedrijf waarin iedereen dezelfde ambitie en toekomstvisie deelt, is een bedrijf dat weet waar het voor staat en waar het heen wil. Stahl is zo’n bedrijf en daar worden wij bij GI blij van.


If it can be imagined,
it can be created.

Stahl

Vraag

Hoe speel je, als marktleider, steeds weer in op de behoeften van een continu veranderende markt?

Aanpak

Stahl is ervan overtuigd dat je alles wat je je kunt voorstellen, ook kunt realiseren. Bij zo’n overtuiging horen ambitieuze doelen en die stelt Stahl zichzelf dan ook. Om die doelen te bereiken, heb je zowel een duidelijke, uniforme strategie, merkpositionering als interne draagkracht nodig. Samen met Stahl ontwikkelden we deze strategie en positionering om deze vervolgens intern door te vertalen. Dat deden we wereldwijd met een interne kick-off campagne genaamd ‘House of Stahl’, zodat medewerkers waar ook ter wereld hetzelfde Stahl-gevoel kregen. Dat was een fikse uitdaging, maar daar houden we bij GI juist van. En het huis? Dat is inmiddels in alle Stahl vestigingen over de hele wereld, een begrip geworden.

Toen deze missie was geslaagd, volgde een uitgebreide externe cross-mediale campagne. Hiermee lieten we de hele wereld kennismaken met Stahl. Daar gaan we op volle kracht mee door!

Klant aan het woord

GI is net zo ambitieus en enthousiast als Stahl, dus dat resulteerde in een zeer prettige samenwerking met een topresultaat!

Binnen beginnen is buiten winnen!

Wat je business ook is: mensen maken altijd het verschil. En dat begint bij je eigen mensen. Want, als je binnen een consistent, goed verhaal hebt, heb je buiten al een voorsprong. Benieuwd hoe je dit aanpakt? Kom dan gerust eens langs om te kijken hoe we voor jouw merk intern kunnen beginnen!

Meer weten?

Chantal Aarts
Kan je alles over
deze case vertellen