HERPOSITIONERING

De strategie
achter de lach

Klant Arseus Dental

Glim(p)
van een lach


In het kort...

Strategie
Corporate storytelling
Internal branding
Concept
Design en uitrol

Meer weten?

Eén lach, dat is alles wat er nodig is om mensen te verbinden. Want de kracht ervan is ontwapenend, oprecht en maakt elke dag een beetje beter. Hier kun je het alleen maar mee eens zijn, toch? Arseus Dental, aanbieder van tandheelkundige apparatuur en praktijkinrichtingen, dacht precies hetzelfde en claimde daarom de lach als key ingredient voor alles wat ze doen. 

Voor Arseus begint dan ook elke morgen met een lach, zodat niet alleen de medewerkers, maar ook klanten blij worden en alle aandacht en service ontvangen die ze verdienen. Op deze manier zorgt Arseus voor een stralende glimlach van tandarts tot patiënt, en dát is precies waar het allemaal om draait! Bij GI houden we ook van (veel) lachen en geldt daarom work hard, laugh harder. En daar zijn we verrassend goed in, elke dag weer.

Lach x energie =
aanstekelijk

Arseus Dental

Vraag

Hoe kun je als merk onderscheidend zijn in een dentale markt waarin iedereen hetzelfde belooft?

Aanpak

Een vraagstuk waarbij je van strategie tot en met realisatie betrokken mag zijn, daar krijgen wij nou écht een lach van op ons gezicht. Beginnend met een uitgebreide strategische (brand key) sessie - met onder meer interne en externe (doelgroep)analyses, klanteninterviews, archetypebepaling en het in kaart brengen van de (gewenste) customer journey - brachten we samen met de klant het nieuwe Arseus Dental terug tot de essentie: ‘Persoonlijkheid en enthousiasme’. Uiteraard was hierin de lach onmisbaar. Ook tijdens de brainstorms en meetings – want wat is nou een goede sessie zonder humor? Niks. Maar hoe vertaal je die lach dan uiteindelijk weer door, zowel in- als extern? Simpel. De lach is de hero in de corporate story en de visuele identiteit, welke de basis vormt voor alle communicatie(middelen), waaronder het logo, de stationary en brochures. Maar de echte glansrol is uiteindelijk weggelegd voor de medewerkers. Want door elke dag te beginnen én te eindigen met een lach, zorgen zij ervoor dat klanten zich gehoord en begrepen voelen. Bij GI zijn we het daar helemaal mee eens – maar wij noemen het de 'blije-ei'-vibe. Echt waar.

Klant aan het woord

GI snapt als geen ander de kracht van positiviteit. Samenwerken is dan ook vaak een feestje waar je meteen energie van krijgt!

Work work work... laugh?

Geloof jij ook in work hard, laugh harder? Bel, mail of kom dan langs. Dan verrassen we je graag met goed werk én beloven we dat je met een lach weer naar buiten loopt. En dat is geen grap.

Meer weten?

Mieke Evers
Kan je alles over
deze case vertellen