LOYALITEITSPROGRAMMA

Échte toppers
gaan voor
A, B én C

Klant Optisport

Ga mee
met Zed&Sop


In het kort...

Strategie
Storytelling
Gamification
Concept
Design en uitrol

Meer weten?

Bij GI sporten we elke week samen. Dan komt er een bootcamp drill-instructeur (Rick - a.k.a. 'the Rock') die ons helemaal het zweet in werkt. Geloof het of niet, maar dat geeft energie en daar is Optisport het helemaal mee eens - 'met sportief bezig zijn kun je niet jong genoeg beginnen'. 

Met circa 350 sportaccommodaties - waaronder schaatsbanen, fitnessaccommodaties, speelparadijzen en zwembaden - in Nederland en België, geeft Optisport alle ruimte voor sportiviteit. De zwembaden van Optisport bieden gemiddeld zo’n 30 verschillende activiteiten aan, waaronder zwemlessen voor kinderen. En laat dáár nou Optisport's vraag over gaan. Ontdek in deze case hoe wij van zwemlessen een echt avontuur maken en daarmee zorgen voor meer klantenbinding en een hogere brand engagement.

Haai x zeester =
gegarandeerd
zwemplezier!

Optisport

Vraag

Hoe zorg je ervoor dat een zwemprogramma zó avontuurlijk is dat kinderen niet alleen hun A diploma halen, maar daarna ook voor B én C willen gaan?

Aanpak

Leren zwemmen is één, maar het hele diploma traject afmaken is vaak een lastiger verhaal. Want hoe maak je de reis naar zwemdiploma C zo aantrekkelijk dat ieder kind niet kan wachten totdat de volgende zwemles weer begint? Daar hadden wij bij GI uiteraard ideeën over: aan de hand van een uitgebreide customer journey een overkoepelende loyaliteitsstrategie ontwikkelen, waarin storytelling en gamification key zijn!

De uitkomst? 'Zed & Sop's Grote Onderwateravontuur': een spannend verhaal waarin een haai (Zed) en een zeester (Sop) middels challenges de allerkleinsten leren zwemmen. Door daarbij gebruik te maken van verzamelaspecten - zoals een paspoort om de zegels die zijn verdiend met geslaagde zwemoefeningen in te plakken en een schatkist voor gevonden juwelen tijdens de lessen - wisten we de doelgroep (en hun ouders) te enthousiasmeren en werden zij echte superpromotors. Dit zorgde niet alleen voor die gewilde loyaliteit, maar ook voor extra inkomsten via de merchandise eromheen. En door daarnaast de deelnemertjes te trakteren op een dagje schaatsen in een van Optisport's schaatsbanen, voegden we er een slim staaltje cross-selling aan toe.

Klant aan het woord

Dankzij GI hebben we een avontuurlijk verhaal waar we nu en in de toekomst op kunnen voortborduren. Het mooie aan het verhaal is dat het niet eindigt met “en ze leefden nog lang en gelukkig”, maar juist met nieuwe mogelijkheden: “en morgen beleven ze weer nieuwe avonturen”.

Ga je mee op GI avontuur?

Benieuwd hoe storytelling en gamification binnen jouw customer journey het verschil kunnen maken? Kom dan eens langs en gooi jouw vraag in het diepe!

Meer weten?

Chantal Aarts
Kan je alles over
deze case vertellen