Campagne ontwikkeling

Fris
slapen

Klant Auping

Lucht
geeft je energie


In het kort...

Strategie
Concept
Fotografie
Design en uitrol

Meer weten?

Een koninklijk merk voor ultiem slaapgenot en een energieke morgen, dat is Auping. Dit oer-Hollandse beddenmerk werd meer dan 128 jaar geleden opgericht door meneer Johannes Auping die de spiraalbodem uitvond. Deze zorgde voor meer ondersteuning en ventilatie. En dat was een gat in de markt. Nu, meer dan een eeuw later, werkt Auping nog steeds dagelijks aan nieuwe ideeën voor het bed van morgen – op het gebied van innovaties, duurzaamheid en design. 

Voor dit project stonden de matrassen met hun goede ventilatie centraal: waardoor je elke morgen fris en energiek wakker wordt. Deze specifieke eigenschap wilde Auping dan ook graag overbrengen aan de doelgroep, want een energieke dag begint immers met een goede nachtrust – en dus met Auping!

ventilerende matras x
heerlijke nachtrust =
een energieke morgen

Auping

Vraag

Hoe focus je als merk op een functionele product benefit die inspireert en een gevoel overbrengt?

Aanpak

Een vraag als deze vraagt om een gerichte campagne en duidelijke, scherpe communicatie. Daarom startten we met een brainstorm op locatie en ontwikkelden we, aan de hand van de gekregen inzichten, één allesomvattende campagne waarin fotografie key is: hierin laten we zien hoe de ventilatie van de Auping matrassen het verschil maakt. Aangevuld met sterke copy, gericht op ‘fris slapen’. Met een Auping matras word je in de zomer (maar ook in de winter) namelijk altijd fris en energiek wakker.

Naast de key visual creëerden we gelijktijdig actiecommunicatiemiddelen met een eigen beeld en ontwikkelden we een ‘summer checklist’ als perfecte aanvulling op het overall concept. Alles om de ventilerende eigenschappen van de Auping matrassen voor de doelgroep te laten werken! Wij zijn trots op het resultaat en nog belangrijker: de klant ook!

Klant aan het woord

GI zorgde voor de perfecte doorvertaling van een boodschap op merkniveau naar een uitwerking op product en benefit niveau. Wij zijn erg blij met deze campagne en zijn benieuwd naar de volgende.

Op zoek naar een nieuwe en frisse blik?

Ga dan vrijblijvend met een van onze GI toppers in gesprek! Wij zijn elke dag bezig om merken sterker én frisser te maken. Want vaak is een objectieve en verrassende blik op je project, precies wat je nodig hebt. 

Meer weten?

Debbie Hovens
Kan je alles over
deze case vertellen