MERKONTWIKKELING

Well-made
fashion
in every sense!

Klant Aduu Mal

be good
and do good


In het kort...

Positionering
Visual identity
Storytelling
Website content

Meer weten?

Het nieuwe fashionlabel Aduu Mal (Mongools voor: kudde) is een initiatief van MiM – Genuine Mongolian Mission en het chemiebedrijf Stahl uit Waalwijk. Samen hebben zij als doel de leerproductie in Mongolië meer sustainable te maken. Hoe? Door alleen leer te gebruiken van Mongools vee dat een goed leven heeft gehad en door ouderdom of zwakte is gestorven. Daarnaast wordt de lokale Mongoolse bevolking door beide organisaties opgeleid om in het leerlooi-proces chemicaliën te gebruiken die goed zijn voor mens, dier en milieu.

Dit alles onder de juiste werkomstandigheden. Het gelooide leer wordt uiteindelijk bewerkt door bekende modeontwerpers, die zich als ambassadeurs van Aduu Mal inzetten voor een duurzame fashion industrie. En de consument? Die kan door middel van een code op het product precies zien uit welke kudde het leer uit zijn of haar product komt. Als dat geen rond verhaal is, weten wij het ook niet meer...

Duurzaamheid x
diervriendelijk leer =
future-proof fashion

Aduu Mal

Vraag

Hoe bouw je een nieuw en duurzaam fashion label, in een markt waarin sustainability een modewoord geworden is?

Aanpak

Wanneer een nieuw merk wordt neergezet, zijn wij op ons best! We worden namelijk heel blij van het bouwen aan een nieuw sterk merk. Zo startten we voor Aduu Mal met een positioneringssessie om te kijken wat het nieuwe merk moet uitstralen, hoe deze kan overleven binnen de markt en wie de concurrenten zijn. Uiteindelijk kom je dan altijd bij je authentieke ‘why’ – dat waar het merk voor staat en gaat – want dat is wat het verschil moet maken. En zo begon het Aduu Mal avontuur, waarbij storytelling hét codewoord is, middels een sterke brand story over de Mongoolse herder en het transparante productieproces.

Om dit verhaal extra kracht bij te zetten ontwikkelden we een verrassende en authentieke visuele identiteit die de waarden van het merk uitstralen, vonden we de perfecte ambassadeur in modeontwerper Hans Ubbink en gingen we middels een video dieper in op zijn verhaal en drijfveren, wat zorgde voor mooie, deelbare content. Uiteraard zijn wij enorm trots op dit project en wilden we deze aan iedereen laten zien - en dat deden we. En weet je wat? Onze collega's in de communicatiebranche werden net zo enthousiast als wij - we wonnen zelfs de BONK: de communicatieprijs van Brabant! Hoppa!

Resultaten

  • Awards
  • Communicatieprijs Brabant - Publieksprijs 2015

Klant aan het woord

Samen met GI hebben we echt perfect onze kracht kunnen benoemen en in kunnen zetten. We kunnen niet wachten om te zien hoe Aduu Mal de wereld gaat verbeteren en veroveren.

Hebben hebben hebben!

Mooi zijn ze he? De producten van Aduu Mal. Kijk snel op www.aduumal.com voor meer informatie en nog meer foto’s. Wil je juist meer weten over ons aandeel in Aduu Mal? Bel of mail ons, wij vertellen je er graag alles over!

Meer weten?

Debbie Hovens
Kan je alles over
deze case vertellen