Hey, ken ik jou
niet ergens van?

Eén van de meest gebruikte openingszinnen ooit. Alleen proberen wij je niet te versieren, maar willen we je écht leren kennen. En aangezien jij je nu op onze contactpagina bevindt betekent dat waarschijnlijk dat jij ons ook wilt leren kennen. Dus vul onderstaand formulier in en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Thank you for filling in the form. We will contact you as soon as possible.
info@gi.nl
Tel. +31 (0) 40 204 56 12

Strijp-T Gebouw TQ
Achtseweg Zuid 159R

5651 GW Eindhoven

Een duik in het diepe
voor de perfecte
Herpositionering

Waarbij we ons onderdompelden in de specialistische markt, de keten en de doelgroepen van een wel heel vissige klant.

Vissige zaken vragen om een creatieve aanpak

De wereld van viskwekerijen en visvoerproducten is voor veel mensen onbekend terrein. Dat was voor ons niet anders, totdat Darling Ingredients een samenwerking met ons aanging. Als internationale producent van ingrediënten voor visvoer wilden zij hun positie in de mondiale markt versterken en als autoriteit gezien worden. Maar hoe pak je dit aan in een niche waar bijna iedereen elkaar kent? Simpel: zoeken naar hét verschil dat het verschil maakt in deze markt. En laten we daar bij GI nou heel goed in zijn.

Merkstrategie & concepting

Het start bij het oprecht begrijpen van de markt

Darling Ingredients vervaardigt ingrediënten van bijproducten van de voedselindustrie. Denk hierbij aan de rode bloedlichaampjes uit het bloed van varkens en runderen, de voedingsstoffen uit gemalen kippenveren of het gebruik van vliegen (Black Soldier Flies). Duurzaam? Zeker. Slim? Dat nog meer. Het gebruik van dierlijke bijproducten zorgt er namelijk voor dat vissen niet meer gevoerd hoeven te worden met restanten van andere vissen, verwerkt in voer. Daarnaast hebben landdieren stofjes in hun lichaam die heel nuttig zijn voor vissen. Zo werkt hemoglobine (die rode bloedlichaampjes waar we het net over hadden) perfect bij het verhelpen van oogziekten bij zalm. En dat is pas het begin. Maar goed, voordat we ons verliezen in alle vette toepassingen (want die zijn er, geloof ons!), willen we het liever hebben over het proces naar de hernieuwde positionering die we voor Darling Ingredients ontwikkelden.

Van strategie naar een sluitend concept

Visvoer is fascinerend. Dat was onze conclusie toen we ons helemaal in de producten van Darling Ingredients, de markt, de keten en de doelgroepen hadden verdiept. Voordat we onze inzichten konden omzetten naar een concept en bijbehorende visuele uitwerking gingen we in op de essentie van het merk, waarbij ‘smart solutions’ een terugkerend thema was, en brachten we de key drivers in kaart. Zo kregen we een duidelijk beeld hoe Darling Ingredients het verschil maakt in de markt. Dit werd de basis voor alle stappen binnen de customer journey en het startschot om alle vergaarde kennis om te zetten naar een uniek concept waarbij Darling Ingredients’ ‘Smart Aquafeed Ingredient Solutions’ perfect werden gepositioneerd. Kortom, het was tijd voor concepting.

Door echt in je markt, de keten en je doelgroepen te duiken kun je ontdekken hoe je het verschil maakt dat hét verschil maakt. Dit vormt jouw unieke superpower binnen een specifieke niche of branche.

Concepting & design

The solution lies beneath the surface

Alle ‘oplossingen’ die Darling Ingredients biedt komen van het land, maar werken pas écht onder water. Daar leven namelijk de vissen die gekweekt worden voor de voedselindustrie. De kracht van Darling Ingredients ligt dus letterlijk onder het wateroppervlak. En zo was het concept geboren: ‘The solution lies beneath the surface’.

Een duik in het diepe met adembenemend design

Om het concept eer aan te doen was het zaak om ook in het design onder water te duiken. Zo creëerden we een serie van de 8 belangrijkste vissoorten in hun natuurlijke habitat, recht onder het wateroppervlak. Afhankelijk van de diepte waarop deze soorten leven, werd de visual aangepast, die diende als de basis voor alle middelen.

Naast de vissoorten onder het wateroppervlak creëerden we ook een grafische vorm of draadmodel om de vissen heen. Dit model visualiseert hoe Darling Ingredients naar deze dieren kijkt: met precisie zoeken zij naar ingrediënten die helpen om de meest voorkomende problemen bij elke vissoort te voorkomen. Deze grafische weergave werkten we ook uit voor de landdieren die aan de basis liggen van het uiteindelijke ingrediënt. Zo vormden alle elementen één geheel, passend bij één verhaal, dat we vastlegden in een uitgebreid brandbook.

UX design

De kracht van onderwater navigeren

De inzichten uit de concepting & designfase werden ook meegenomen in de bouw van de geheel nieuwe website. Hierbij startten we met een UX traject waarbij we de flow van de site in kaart brachten, als basis voor het design, dat naadloos aansloot bij het concept. Het resultaat? Een website waardoor de doelgroep makkelijk (onderwater) kan navigeren.

Content creatie voor Marketing Automation

Content creatie op meerdere niveaus

Nadat het concept en het (UX)design stond, was het tijd om alle content te creëren die als ondersteuning dient. Hierbij namen we niet alleen het beeld, maar ook alle inhoudelijke, complexe copy voor onze rekening. Want inmiddels zijn ook wij experts geworden als het gaat over ingrediënten voor visvoer.

Middels Marketing Automation kun je telkens weer nieuwe contactmomenten creëren en vakinhoudelijke, waardevolle content pushen onder je doelgroep.

Om de doelgroep sterker aan het merk te verbinden en (mogelijke) leads snel over te kunnen dragen aan sales stelden we een Marketing Automation flow op. Daarbij werkten we nauw samen met de partner die het Marketing Automation systeem technisch bouwde. Alles om de effectiviteit te verhogen. 

Meer cases