Een introductiecampagne voor het meest krokante frietje ooit
In de wereld van frietjes is ‘krokant’ de gouden eigenschap waar iedereen naar op zoek is. Want een krokant frietje blijft langer warm, doet het goed in de bezorging en is zelfs na langere tijd nog steeds lekker. En… bij Lamb Weston werkten ze al een tijdje aan een geheime, nieuwe coating. Aan een frietje dat zó krokant is, dat het al je zintuigen op scherp zet. Natuurlijk kregen we bij GI een voorproefje, om te weten hoe krokant REALLY Crunchy nu echt is. Alles voor een goed doel: bedenken met wat voor campagne wij dit knapperige nieuwe frietje een groot podium gaan bezorgen!
De crunch in de spotlight
De krokante bite van Lamb Weston’s nieuwe frietje is baanbrekend. Wist je dat ze deze ‘krokantheid’ meten aan de hand van het geluid? Het aantal keer dat je een ‘kraak’ hoort wanneer je het frietje tussen je kiezen vermaalt, bepaalt hoe krokant het is. En bij dit frietje hoorde je twee keer zoveel 'crunches' als bij de concurrent! Zo wisten we dat dit product niet alleen te zien moest zijn, maar vooral ook te horen! Dus legden we in de campagne daarop de nadruk.
Het geluid van de crunch
We maakten diverse voorstellen om de sensationele crunch over te brengen. Voorstellen die op zouden vallen, maar ook passen bij Lamb Weston én meerdere zintuigen aanspreken. Dat leidde ertoe dat we het echte geluid van de ‘crunch’ opnamen en dit combineerden met een campagne-achtergrond om dat geluid visueel te ondersteunen. Dat bleken precies de juiste ingrediënten voor het maken van een teaser met stopkracht!
Bepalende campagnebeelden
Omdat Lamb Weston haar nieuwe product internationaal lanceert, was het essentieel om variatie aan te brengen in de campagnebeelden. Immers: een model dat het goed doet in Scandinavië, spreekt mensen in Saoedi-Arabië minder aan en vice versa. We doorzochten verschillende databases en kozen modellen die pasten bij de markt, het merk én het nieuwe frietje. Modellen met karakter, die even hard van het beeld spatten als het frietje crunchy is, if you catch our drift! Voor de fotograaf stelden we vervolgens een briefing op waarin we alles (van achtergrond tot gezichtsuitdrukking!) duidelijk formuleerden. Op de shoot zelf waren we verantwoordelijk voor de art direction en selecteerden we direct de meest knallende beelden. Daarmee maakten we alle benodigde middelen voor de campagne, die zowel on- als offline de aandacht trok. Van online ads en een landingpage tot doeken voor de beursstand en diverse merchandise.
Het succes van die campagne? REALLY Crunchy Fries heeft inmiddels behoorlijk naam gemaakt. Intern won de campagne zelfs een prijs! Maar, het belangrijkste: de foodservice-markt heeft het product écht omarmd. En daar was het uiteindelijk allemaal om te doen!