Hey, ken ik jou
niet ergens van?

Eén van de meest gebruikte openingszinnen ooit. Alleen proberen wij je niet te versieren, maar willen we je écht leren kennen. En aangezien jij je nu op onze contactpagina bevindt betekent dat waarschijnlijk dat jij ons ook wilt leren kennen. Dus vul onderstaand formulier in en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Bedankt voor het invullen. We nemen z.s.m. contact met je op.
info@gi.nl
Tel. +31 (0) 40 204 56 12

Strijp-T Gebouw TQ
Achtseweg Zuid 159R

5651 GW Eindhoven

Een eiland op de
kaart zetten met
een
360° aanpak

Waarbij de wens voor een duidelijke positionering en meer toerisme centraal staat.

Een tropische start 

Eilandmarketing, en dan niet voor onze Nederlandse Waddeneilanden (ook leuk, maar een stuk minder tropisch), maar voor Bonaire. Hoe dit op ons pad kwam? Heel simpel, via ons netwerk werden wij gevraagd voor de tender, waarin Bonaire creative agencies opriep om hen te helpen om The Caribbean’s first Blue Destination te worden. Zo’n Blue Destination is een unieke plek op aarde die een positieve bijdrage levert aan de kwaliteit van leven, voor mens én natuur. En daar wilden wij bij GI uiteraard ook graag onze positieve bijdrage aan leveren, dat snap je wel!

Merkstrategie & identiteit

Pitch Perfect

Bij GI doen we niet zomaar mee aan elke pitch, maar leggen we de aanvraag eerst langs onze 10 pitch-criteria. Op deze manier checken we of we écht een match zijn en meerwaarde kunnen bieden, voordat we er meteen met over-enthousiasme induiken. Hoe kun je anders 9+ werk leveren, toch? 

Bij deze tender was de keuze snel gemaakt: hier gaan we voor! Binnen een korte tijd moesten we ons daarom vastbijten in het vraagstuk, de markten, de doelgroepen en de beoogde doelstellingen. Marketing research werd aangeleverd en wij gingen van start met de positionering van Bonaire. Hierbij ontwikkelden we persona’s, een waarde propositie canvas, een merkencirkel en een duidelijk communicatiehuis. Niet alleen voor B2C communicatie (met de focus op de Amerikaanse en Europese toerist), maar ook voor de B2B markt (hotels en leisure-bedrijven). Een sterke basis dus, van waaruit we een duidelijke B2B2C strategie ontwikkelden: The full-circle getaway. Hierbij moet elke actie, vanuit een toerist maar ook vanuit bedrijven, bijdragen aan een beter leven op Bonaire. In de breedste zin van het woord.

Een sterke B2B2C strategie valt of staat bij de mate waarop je weet wat beide doelgroepen drijft. Alleen op die manier kunnen ze elkaar versterken.  

Concepting & design

Doe even je ogen dicht en luister naar de zee

Na het bepalen van de nieuwe strategie, van waaruit de tagline ‘Embrace Bonaire. Embrace Life.’ ontstond, was het tijd om het eiland eer aan te doen met een island story (rationale) die het gevoel van Bonaire kon vangen. Uitgewerkt in een video, namen we iedereen mee op reis naar het Caribische paradijs. (Let op: de eerste 60 seconden hoor je alleen de voice-over, daarna word je overspoeld met beelden die je laten verlangen naar vakantie. Sorry not sorry).

Told you so, jij wil ook naar Bonaire na het zien van de video, toch? Echter hadden wij geen tijd om weg te dromen, want de volgende stap was de visual identity. Hiervoor creëerden we een logo dat álles van het eiland wist te vangen. De O van Bonaire werd een dynamisch element dat verandert op basis van het onderdeel/de activiteit die je wilt uitlichten, altijd met de link naar de zee. Want een eiland zonder zee, dat is geen eiland, snap je?

Campagnes & content creatie

Een eiland in je broekzak

Een jaloersmakend verhaal en visual identity zijn belangrijk, maar als niemand het ziet (of leest) dan heeft het geen enkele zin. Een online campagne die naar je website leidt is daarom onmisbaar. In deze campagne laten we zien hoe Bonaire alles biedt wat je nodig hebt: van het weer, tot het eten, de accommodaties en de activiteiten. 

De gebruiker centraal stellen in al je communicatie zorgt ervoor dat je middelen ontwikkelt waarbij je antwoord geeft op de vraag: ‘Wat wil onze doelgroep horen?’ in plaats van ‘Wat willen wij vertellen?’

Door deze middelen op verschillende niveaus uit te werken, ontstond er een blueprint van wat er ontwikkeld moest worden. Samen met een duidelijke planning, plan van aanpak en budgetindicatie stuurden we deze blueprint als één tropisch voorstel over zee. En toen was het: fingers crossed! (of moeten we zeggen… flamingos crossed!?)

Meer cases