Hey, ken ik jou
niet ergens van?

Eén van de meest gebruikte openingszinnen ooit. Alleen proberen wij je niet te versieren, maar willen we je écht leren kennen. En aangezien jij je nu op onze contactpagina bevindt betekent dat waarschijnlijk dat jij ons ook wilt leren kennen. Dus vul onderstaand formulier in en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Thank you for filling in the form. We will contact you as soon as possible.
info@gi.nl
Tel. +31 (0) 40 204 56 12

Strijp-T Gebouw TQ
Achtseweg Zuid 159R

5651 GW Eindhoven

Een campagne met
een
Wake-up call!

Voor Energiek, een nieuwe speler op de energiemarkt,  bedachten we een ‘disruptive’ aanpak, die de klant centraal stelt, helderheid schept en bovenal: keihard opvalt!

De uitdaging

Energie inkopen en verkopen is geen lastige business. De energiemarkt is dan ook verzadigd én competitief. Klanten worden omvergeblazen met Kw/h-tarieven, terugleverkosten, welkomstbonussen en tig verschillende contracten die uiteindelijk allemaal naar dezelfde energie-opwekker leiden. Energiek, een Belgisch energiebedrijf, zag -mede daarom- kansen op de Nederlandse markt. Alleen wisten ze ook direct dat de Belgische manier van communiceren te braaf zou zijn. Enter team GI. Na een eerste kennismaking overspoelde Energiek ons met onderzoeken, rapporten en cijfers, die lieten zien dat zij het anders wilden doen. Aan ons de vraag: hoe vertalen we die complexe informatie naar een onderscheidend verhaal dat niet alleen begrijpelijk is, maar ook écht raakt?

Complexiteit opvangen met empathie

We destilleerden uit alle documenten de kernboodschap en structureerden die vervolgens door intern een message house te ontwikkelen. Zo hadden we een basis voor alle communicatie. Deze presenteerden we, samen met de rationale en ons idee voor de kleurrijke visualisatie, aan Energiek. De kern van onze aanpak? Niet versimpelen, maar wel vereenvoudigen. Uit de data van Energiek haalden we de pijnpunten: een concurrent die 83 verschillende contracten aanbiedt? Hoe moet een klant daar nu wijs uit worden? Een welkomstbonus die je alleen krijgt als je aan 20 voorwaarden voldoet? Dat is toch stom? Door die boodschappen als uitgangspunt te nemen en daarbij te laten zien hoe Energiek dat anders doet, speelden we in op de frustraties van hun beoogde klanten. In plaats van de klant te overladen met informatie, houden we het helder en laten we zien dat we begrijpen waar de pijn zit.

Het wake-up-call-mechanisme

Ons doel met de campagne: naamsbekendheid voor Energiek, en klanten hen laten meenemen in hun overweging. Dit deden we door het inzetten van het wake-up call-mechanisme: door de klant bewust te confronteren en te prikkelen… in dit geval met een échte wake-up call, inclusief knallend beeld en geluid, en regionale voice-overs. Een visueel krachtige trigger, met scherpe teksten die direct verrassen én inspelen op de emotie, voor een boodschap die blijft hangen. Bovendien zorgden we er, in samenwerking met een bevriende performance agency, voor dat de boodschap breed ingezet werd op diverse kanalen.

Wakker blijven

De campagne is, zoals gezegd, vers van de pers, dus de komende tijd gaan we monitoren, bijsturen en optimaliseren. Zo combineren we creativiteit met data voor het beste resultaat!

Meer cases