Hey, ken ik jou
niet ergens van?

Eén van de meest gebruikte openingszinnen ooit. Alleen proberen wij je niet te versieren, maar willen we je écht leren kennen. En aangezien jij je nu op onze contactpagina bevindt betekent dat waarschijnlijk dat jij ons ook wilt leren kennen. Dus vul onderstaand formulier in en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Bedankt voor het invullen. We nemen z.s.m. contact met je op.
info@gi.nl
Tel. +31 (0) 40 204 56 12

Strijp-T Gebouw TQ
Achtseweg Zuid 159R

5651 GW Eindhoven

Een sterke merkarchitectuur
met twee gezichten,
één formule

Hoe gietvloerenbedrijf Romar-Voss haar
twee afdelingen een eigen identiteit geeft
en toch herkenbaar blijft als Romar-Voss.

Een merk binnen een merk

Romar-Voss is marktleider in de Benelux op het gebied van gietvloeren. Ze bestaan al sinds 1965 en hebben ook in de rest van Europa voet aan de grond. Binnen Romar-Voss bestaan echter verschillende afdelingen, elk met hun eigen doelgroep. Dit zorgde voor een uitdaging, zowel intern als extern. Team GI hielp hen daarom met de merkarchitectuur en uitwerking daarvan. Belangrijk om te weten? Elk type merkarchitectuur vereist een andere aanpak!

Twee merken, één aanpak

Voor beide merken hielden we een merkstrategie-sessie, om te bepalen waar de verschillen en overeenkomsten lagen. Zo is composites actief in de B2B-sector, terwijl floor systems zich focust op B2B2C. Ook is composites al vrij bekend in de Benelux, terwijl floor systems nog terrein te winnen heeft. Daar kan het merk dus meeliften op het succes dat Romar-Voss composites al heeft. Maar, overeenkomsten zijn er ook. In beide merken zit een stukje van Romar-Voss, en daarmee ook een deel van haar waarden. De kern van beide merken vatten we samen in de merkessentie ‘Kracht door kennisoverdracht’. Zowel voor composites als floor systems geldt namelijk dat het uitgebreide advies dat ze geven een groot pluspunt is. En dat komt dan weer door de jarenlange ervaring van Romar-Voss!

Een branded house met subbrands

Nu de basis gelegd was, was het tijd om die in de juiste vorm te gieten. Voor wie al een beetje inzicht heeft in merkarchitectuur is het duidelijk: de case Romar-Voss is een typisch voorbeeld van een Branded House (Romar-Voss) met subbrands (Romar-Voss composites en Romar-Voss floor systems). Anders dan bij een House of Brands, waar elk merk zijn eigen identiteit heeft, krijgen de subbrands een identiteit die ze onderscheidt, maar ook duidelijk aan elkaar linkt. We schreven voor beide merken een brand story en werkten van daaruit toe naar een nieuwe visual identity. Daarbij werd floor systems oranje, terwijl composites doorging in het rood van Romar-Voss.

De vloer op met een sterk merk

Ons broertje Not on Paper bouwde de websites, die zorgden voor een uitgesproken online presence. In content werden de verschillen tussen beide merken verder benadrukt. Zo richt floor systems zich meer op de consument en interieurontwerper, terwijl composites is ingericht voor de gietvloer-professional. Dat komt ook het overkoepelende merk Romar-Voss ten goede. Zij hebben nu in plaats van twee uiteenlopende afdelingen, twee professionele merken in hun portfolio.

Met deze nieuwe huisstijl en een sterke én werkbare merkarchitectuur is Romar-Voss helemaal klaar om verder door te dringen in de Europese gietvloerenmarkt!

Meer cases