Hey, ken ik jou
niet ergens van?

Eén van de meest gebruikte openingszinnen ooit. Alleen proberen wij je niet te versieren, maar willen we je écht leren kennen. En aangezien jij je nu op onze contactpagina bevindt betekent dat waarschijnlijk dat jij ons ook wilt leren kennen. Dus vul onderstaand formulier in en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Thank you for filling in the form. We will contact you as soon as possible.
info@gi.nl
Tel. +31 (0) 40 204 56 12

Strijp-T Gebouw TQ
Achtseweg Zuid 159R

5651 GW Eindhoven

Concepting & design
de vertaalslag van merkstrategie naar doelgroep

Raak jouw doelgroep door een wereld te creëren die laat zien dat je hen begrijpt. Overtuig met een sterk staaltje concepting dat blijft hangen, en een indrukwekkend design waar ze niet omheen kunnen. 

Sterke concepting doorvertalen naar een net zo sterk design vergt ervaring en creativiteit. Benieuwd hoe wij dit aanpakken? Lees hieronder meer!


Het belang van een onderscheidend communicatieconcept dat raakt

Bij een effectieve campagne is een simpel maar onderscheidend communicatieconcept onmisbaar. Het is de paraplu voor alle content, de perfecte doorvertaling van je propositie of het antwoord op een probleemstelling. Om dit te bewerkstelligen moet het communicatieconcept spot on zijn, wat betekent dat het zonder twijfel bij je (merk) past én dat het niet inwisselbaar is voor elk van je concurrenten. Het moet in je hoofd blijven zitten en uithoudingsvermogen hebben. Heeft het dat? Dan geeft de juiste vorm van concepting je merk en de merkgedachte een flinke boost. En dat is precies wat je wil.

De kracht van middelenvrije concepting met doeltreffend design

Een briljant communicatieconcept ontwikkelen valt of staat bij de rijkheid ervan. Daarom vinden we het bij GI heel belangrijk dat een communicatieconcept middelenvrij wordt ontwikkeld, met een 360 graden-mindset. Dit betekent dat we niet denken in on- en offline (bestaat dat überhaupt nog echt?) maar in een ‘haakje’ dat altijd en overal inzetbaar is.

Bij concepting is het doorvertalen naar een kloppend design de logische volgende stap: het geeft beeld aan het verhaal en verrijkt je overkoepelende merkstrategie en identiteit. Daarnaast is het direct ook de basis voor al je communicatie. Kortom, het is de verbindende factor tussen de strategie en het verhaal naar de doelgroep.

Een slim 1-2’tje met copy

Goede concepting, in combinatie met slim design, brengt emotie over bij de doelgroep: herkenning, verheldering, begrip, you name it. Om deze boodschap nog meer kracht bij te zetten is copy van onschatbare waarde. Zo vinden we dat een goed beeld samen met de juiste copy het ‘1+1=3’ effect bewerkstelligt, en dat is dan nét de basis van content creatie en emotive storytelling. En laten we daar nou ook eens érg goed in zijn!

Op zoek naar een onderscheidend communicatieconcept en/of verrassend design?

Daar weten wij wel raad mee. Ons team van conceptdenkers en designers creëert dagelijks de juiste communicatie, om hiermee naast storytelling ook storyselling te kunnen bewerkstelligen. Zodra je namelijk met een duidelijk communicatieconcept en ondersteunend design die belangrijke switch kunt maken, heb je een ware troef in handen.

Cases met een sterk staaltje concepting & design:

Darling Ingredients - Aquafeed

Lambweston - Brand campaign