Hey, ken ik jou
niet ergens van?

Eén van de meest gebruikte openingszinnen ooit. Alleen proberen wij je niet te versieren, maar willen we je écht leren kennen. En aangezien jij je nu op onze contactpagina bevindt betekent dat waarschijnlijk dat jij ons ook wilt leren kennen. Dus vul onderstaand formulier in en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Bedankt voor het invullen. We nemen z.s.m. contact met je op.
info@gi.nl
Tel. +31 (0) 40 204 56 12

Strijp-T Gebouw TQ
Achtseweg Zuid 159R

5651 GW Eindhoven

De kapstok, het haakje, de hook…Hoe je het ook noemt, het is essentieel voor een goed concept. Waarom? Dat leggen we je graag uit!

Alles hangt aan het concepthaakje

Een haakje is de essentie van het idee, de kernboodschap en de basis voor het ontwerp. In de ontwikkeling van een concept is het de kapstok waaraan alle andere aspecten van het project worden ‘opgehangen’.

Je hook is je guide

Een voorbeeld? Een basisschool wil dat kinderen afval opruimen op het schoolplein. Het concepthaakje dat ze kiezen is ‘kleine helden’. Daarin ligt besloten dat het een simpele actie is waardoor jij een beetje held kunt zijn. Kinderen willen graag een held zijn, hetgeen dus motiverend werkt. Het haakje geeft concept developers en designers bovendien focus voor de verdere ontwikkeling: alle onderdelen van het concept moeten namelijk in lijn liggen met dit idee. Denk bijvoorbeeld aan de natuur ‘redden’, of aan de visuele taal die bij superhelden hoort!

Kortom, doordat alle onderdelen van je concept samenkomen in het haakje, krijgt het idee richting en wordt de boodschap versterkt. Wil je impact maken? Dan is een stevig haakje zonder meer de eerste stap!