Hey, ken ik jou
niet ergens van?

Eén van de meest gebruikte openingszinnen ooit. Alleen proberen wij je niet te versieren, maar willen we je écht leren kennen. En aangezien jij je nu op onze contactpagina bevindt betekent dat waarschijnlijk dat jij ons ook wilt leren kennen. Dus vul onderstaand formulier in en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Bedankt voor het invullen. We nemen z.s.m. contact met je op.
info@gi.nl
Tel. +31 (0) 40 204 56 12

Strijp-T Gebouw TQ
Achtseweg Zuid 159R

5651 GW Eindhoven

Een hands-on
online campagne,
ver boven benchmark

Waarmee we Dremel’s nieuwste tool bij de juiste mensen onder de aandacht brachten.

Een cashbackactie met de juiste tools

Een multitoolmerk dat aanklopt bij een multidisciplinair bureau, dat is natuurlijk de perfecte basis voor een sterke match! Dremel wilde haar nieuwe, slimme, borstelloze en mega-krachtige multitool een vliegende start geven en zette daarvoor een cashbackactie in gang. Maar… hoe zorg je er nu voor dat die boodschap gezien wordt door de doelgroep? Aan GI de taak om online de juiste mensen te bereiken met precies de content waar zij enthousiast van worden.

Campagnestrategie

Bijslijpen voor de beste strategie

De Dremel 6280 is de eerste slimme, borstelloze multitool en daarmee een echte wereldprimeur. Hij is dan ook niet alleen voor fervente DIY-ers en zolder-hobbyisten, maar ook voor beroepsmatige klussers. Not your average stukje gereedschap én voor een breed publiek dus. Samen met Dremel hebben we daarom allereerst de doelgroep gedefinieerd en verfijnd. Weten wie je wil vinden, zorgt er namelijk ook voor dat je weet wáár je hen kunt vinden! Ons advies aan Dremel? Advertising via Google-ads en displaybanners als pushkanaal. Daarbinnen selecteerden we de in-market doelgroep aan de hand van vooraf bepaalde interesses, voor een volledig gepolijste strategie.

Meten is weten

Je gaat natuurlijk niets in elkaar zetten zonder eerst alles uit te meten, dus kwam aan dit stukje maatwerk ook zeker wat meetwerk te pas! Het vooraf bekijken wat jouw campagne gaat doen geeft namelijk niet alleen zekerheid over bijvoorbeeld het budget, maar ook over de te verwachten uitkomsten. Daarom formuleerden we duidelijke KPI’s en zetten we de benchmarks neer voor de prestaties die we minimaal van onze campagne verwachtten.

Voor een succesvolle campagne moeten je campagnestrategie en content creatie elkaar perfect aanvullen.

Campagnes & Content creatie

Op de juiste manier in elkaar gezet

Een goede strategie is de basis, maar zeker niet het enige wat nodig is voor een krachtige campagne. Sterker nog, in hoeverre een campagne succesvol is, hangt voor 50-80% af van de inhoud. Zo ontwikkelden we overtuigende copy voor Google ads en de juiste content voor de display banners én de aan de campagne gekoppelde middelen. Met oog voor de bestaande branding en met overtuigende teksten en visuals. Ook keken we naar de volledige flow en leverden in lijn daarmee de content voor onder andere de landingspagina en de nieuwsbrief op. Na een ‘go’ op alle content gingen we live met de campagne, maar daarmee was de klus nog niet geklaard…

Een oogje in het zeil houden

Er kwam namelijk ook een stukje management bij kijken. De campagne werd tussentijds geëvalueerd en bijgestuurd om het beschikbare budget zo slim mogelijk in te zetten. Als je een cashback campagne doet, wil je natuurlijk zelf ook zoveel mogelijk terugkrijgen voor je budget! Zo werd er bijvoorbeeld geschoven in de kosten om SEA te optimaliseren. Gelukkig waren de resultaten direct veelbelovend: de campagne presteerde al vóór de eerste evaluatie boven benchmark!

Resultaten

Perfect uit de verf gekomen

Nadat alles ingezet en gemonitord was, konden we al snel zeggen dat onze klus helemaal geslaagd was. In tegenstelling tot de benchmark van 18,63%, werd de email-nieuwsbrief in Nederland door 51% van de ontvangers geopend! Ook de CTR lag ver boven verwachting, zowel voor de nieuwsbrief, als voor de Google en display ads. Hét bewijs dat onze content precies aansloot bij wat onze doelgroep wilde horen! Hadden mensen eenmaal doorgeklikt, dan bleven ze bovendien graag nog even hangen… In Nederland besteedden mensen maar liefst 4.19 minuten op de landingspagina, terwijl onze zuiderburen zelfs 6.13 minuten doorbrachten op de website!

Kortom: we hebben precies de juiste multitools ingezet om de resultaten te bereiken waar Dremel naar op zoek was. Wij zeggen: A je to!