Het camperleven draait om vrijheid, maar dan wel met een beetje comfort… en dat sluit precies aan bij deze case. Want wat bij Thetford — hét merk achter de Porta Potti en andere camperbenodigdheden — begon met een sessie over merkdenken, is uitgegroeid tot een ongoing samenwerking waarin we realistisch én kritisch kijken hoe zij hun onmisbare positie in de branche kunnen versterken. Zo zorgen we ervoor dat elk deeltje van de reis klopt, van strategie tot visual identity en van marketing tot merkverhaal!
Met een missie naar de sessie
Hoe zet je een merk neer dat niet alleen blijft hangen, maar ook aanspreekt? Zo begon het marketingteam van Thetford aan een missie om hun merk sterker en scherper neer te zetten. Ze wilden daarbij hun authenticiteit behouden, maar ook toekomstbestendig zijn én alle neuzen dezelfde kant op krijgen. Daar konden ze wel wat hulp bij gebruiken, dus schakelden ze team GI in voor een sessie op locatie. Die werd enthousiast ontvangen, want het team pakte meteen door naar een deep-dive! Al snel volgde een tweede sessie, waarin we o.a. samen de brand circle hebben ingevuld en waarin Thetford’s archetypes uitvoerig besproken werden. Dit vormt de basis voor een nieuwe strategie, die laat zien waar Thetford voor staat: overtuigend praktisch, betrouwbaar en onmisbaar in het campingleven!
Fris, vriendelijk en visueel aantrekkelijk
Toen het strategische plaatje stond als een huis... eh, camper, gingen we aan de slag met de visuele identiteit. Uit de sessies was onder andere naar voren gekomen dat Thetford écht mee op reis gaat met haar klanten (in zowel B2B als B2C) en dat ze graag willen zorgen voor de beste beleving. Authentiek, eerlijk en benaderbaar dus. Dat pakten onze designers op en zo ontwikkelden we een vriendelijker logo, een uitnodigend kleurenpalet en een compleet brand book. Met elke stap kreeg niet alleen het merk meer vorm, maar zorgden we er ook voor dat Thetford dichter op het (kamp)vuur kwam te zitten!
Storytelling en storyselling
Ook de juiste tone of voice helpt je dichter bij je doelgroep komen. Daarom werkten we na de visual identity ook aan een nieuwe verbal identity. We ontwikkelden een communication house, waarin merk, product en promotie elk een eigen tone of voice kregen. Zo draait communicatie over het merk echt om storytelling. Productcommunicatie is tweeledig: het moet inspireren, maar is ook informatief. Tot slot heb je promocommunicatie, dat volledig draait om storyselling: het overtuigen en activeren van de klant met een authentiek en eigen verhaal.
Het échte camperleven in beeld
Authentieke verhalen vragen om authentieke beelden. Daarom volgde, als kers op de taart, een foto- en videoshoot, waarin het echte camperleven centraal staat. Denk aan gezellige avonden in de voortent of een zonnige ochtend aan het strand. We zetten de volledige shoot op en begeleidden die, met als resultaat beelden die laten zien hoe Thetford met je meereist. Dit leverde niet alleen unieke visuals op, maar ook een voorraad social snippets waarmee Thetford de komende tijd vooruit kan!
Inmiddels is Thetford dus weer helemaal ‘on brand’ en ‘on top of things!’ En terwijl GI in de tent zit te genieten van dit gezellige én impactvolle avontuur, maakt Thetford zich op voor een tour: al deze onderdelen worden namelijk eerst in Europa, en later global doorgevoerd. Zodat iedereen, van ‘Lägerplats vid Fjället’ tot ‘Camping del Sol y Mar’ een consistent, herkenbaar merk ervaart!
Kan jouw merk ook wel wat meer beleving gebruiken? Stuur ons dan een berichtje via onderstaande button. De professionals van GI gaan namelijk maar al te graag voor je aan de slag!