DIGITALISEREN MET GI’S REMOTE SESSIONS

Veel bedrijven hebben hun werkwijze acuut moeten aanpassen door het Corona-virus, waardoor veel werknemers vanuit huis werken, of hebben gewerkt. Dat is nogal een verschil als je gewend bent om op kantoor te werken met je collega’s. Deze bizarre situatie levert wel veel begrip op omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten; gillende kinderen op de achtergrond of de pakketbezorger die even komt storen. Bij GI werken we grotendeels weer op kantoor, maar ook dat is weer even wennen. Aangezien sommigen wel nog thuiswerken, vinden meetings alsnog vaak online plaats. Wat dan grappige situaties oplevert, is wanneer twee van de drie mensen in dezelfde ruimte op kantoor praktisch naast elkaar zitten en je een lach hoort echoën via je oordopjes.

“Elk nadeel heeft zijn voordeel.”

Zei niet Johan Cruijf, maar Willem van Hanegem ooit wijs. Zo is dat ook met thuiswerken. We zijn inmiddels gewend om online meetings te houden, elkaar een bericht te sturen via Slack of virtuele borrels te doen. We delen makkelijker onze eigen tijd in en meetings lijken korter en dus efficiënter. Toch missen we dat stukje sociale contact, de koffiezetautomaat-praat, en de bemoedigende schouderklopjes of het succes delende high-five-en. Je mist meer het overzicht waar iedereen nu eigenlijk mee bezig is. Maar is dat erg? Het maakt je productiever, je bent meer gefocust met je werk bezig en wanneer je dan bijkletst, dan is het echt een stukje ontspanning. Je waardeert de kleine dingen meer, hoe cliché dat ook mag klinken.

Het nieuwe werken

De verwachting is dat thuiswerken onderdeel zal blijven van de werkweek, omdat we weten dat we het kunnen en het vertrouwen is gebouwd. Remote werken is iets wat al langer relevanter wordt en waar steeds meer voordelen van worden ingezien, denk aan bijvoorbeeld minder files en efficiëntere meetings. De huidige situatie heeft ons ertoe gedwongen om de sprong te wagen en remote werken te accepteren. Dat betekent dat er ook aanpassingen moeten komen in de manier waarop we met onze klanten werken. Natuurlijk ontvangen wij het liefst klanten fysiek in onze oude jongensschool, maar op afstand brainstormen over een nieuwe strategie of een customer journey uitwerken, doen wij ook online.

Di-GI-tal werken

Bij GI hebben we succesvol bewezen dat online werken bij ons past, door het aanbieden van remote sessions. Het speelt in op de huidige behoefte in deze tijd van het ‘nieuwe normaal’. Wij faciliteren en leiden deze online sessies om ervoor te zorgen dat werkzaamheden doorgaan as usual in deze unusual tijden. Want juist in deze onzekere tijden is het van belang om je stem, je share-of-voice, te laten horen. Wat ons betreft staat het bouwen aan je merk nooit stil! Dus of het nu gaat om het uitpluizen van de essentie van je merk of het werken aan je CX, wij helpen onze klanten met remote sessions: digitale creatieve brainstorm- en brandpositioning sessies en online customer journey mapping om ervoor te zorgen dat je sterker uit deze situatie komt dan dat je erin ging! Meer weten over hoe deze sprints in zijn werk gaan? Neem dan contact op met mij!

GEPLAATST OP 06.07.2020
DOOR CHANTAL AARTS